top of page
  • Writer's pictureEinat Argon

הפסקה מהשייק?


אני אניח שאתם כבר יודעים מהם מאקרו וגם יודעים את המאקרו האישיים שלכם. אתם עוקבים אחר הצריכה הקלורית שלכםֿ, מודעים לכמויות החלבון שאתם צורכים והגעתם לכאן כי אתם מחפשים קצת גיוון וכמה רעיונות שיחליפו את שייק החלבון הנצחי.

אני מאוד אוהבת שייק חלבון! אני אוהבת לגוון בטעמים ובבחירת המרכיבים, ועדיין, לפעמים אני אוהבת לשנות ולקבל את החלבון בדרך שונה משייק. משהו לעיס :-)

3 דרכים קלות וטעימות להשתמש באבקת החלבון:

1. עוגת גבינה חלבון:

מצרכים:

320 גרם שמנת למריחה/קרם שמנת 5% (אני השתמשתי בטרה)

רבע כוס חלב 1% 2 ביצים 45 גרם אבקת חלבון בטעם וניל (אני השתמשתי ב MyProtein)

280 גרם גבינה לבנה 0.5% (אני השתמשתי בתנובה) קורט מלח 1 כפית תמצית וניל 75 גרם עוגיות פתי בר

הוראות הכנה:

יש לחמם את התנור מראש על 160 מעלות צלזיוס.

מרככים את הקרם השמנת בקערה, בעזרת כף. מוסיפים את הביצים ומערבבים במיקסר. מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים עוד 2-3 דקות. מסדרים את עוגיות הפתי בר בתחתית שתי תבניות אינגליש קייק (להבריש את התבניות עם מעט שמן כדי שלא הכל ידבק) מעבירים את הבלילה לתבניות האפייה, מעל לעוגיות ומכניסים לתנור ל-30 דקות. לאחר 30 דקות, מנמיכים את החום ל-100 מעלות ומשאירים לעוד 50-60 דקות. בסוף לצנן במקרר למשך 4-5 שעות.

אני חתכתי כל תבנית ל-10 פרוסות. המאקרו לכל פרוסה: 2 גרם שומן, 5.5 גרם פחמימות, 5.6 גרם חלבון.

עוגת גבינה חלבון לשעת הקפה

2. פנקייק חלבון:

זה המתכון ל-2 מנות הגשה

מצרכים:

40 גרם קמח שיבולת שועל 1 בננה

1 ביצה

1/4 כוס חלב שקדים (לא ממותק)

1 כפית אבקת אפייה

2 כפות מדידה (60 גרם) אבקת חלבון (אני השתמשתי בטעם וניל של MyProtein) תרסיס שמן

הוראות הכנה:

לערבב את כל המרכיבים ביחד בבלנדר. לבשל כל פעם כף מהבלילה על מחבת משומנת במעט תרסיס שמן. אפשר לרסס ממש מעט שמן ואז למרוח את זה על המחבת בעזרת מגבת נייר, כדי שלא להשתמש ביותר מדי שמן.

תוספות: יוגורט, דבש, פירות, חמאת בוטנים....וכל מה שמתאים לכם במאקרו :)

מאקרו למנה אחת (לפני תוספות): 6 גרם שומן, 25 גרם פחמימות, 30 גרם חלבון.

פנקייק חלבון. מושלם כדלק ליום רגליים

3. מאפינס/אינגליש קייק חלבון:

מצרכים:

2 בננות בשלות 60 גרם קמח שיבולת שועל 1 כפית אבקת אפייה 2 ביצים 2 כפות מדידה (60 גרם) אבקת חלבון (אני השתמשתי בטעם וניל של MyProtein)

20 גרם שוקולד צ׳יפס מריר

הוראות הכנה:

יש לערבב את כל המרכיבים ביחד בבלנדר. בשביל עוגה אוורירית יותר, יש להתחיל עם הבננות ואז להוסיף כל פעם קצת מהמרכיבים היבשים והרטובים לסירוגין. לערבב עד שהבלילה אחידה. כאן ניתן לבחור בין תבנית אינגליש קייק ותבנית מאפינס, לשמן אותם מעט בתרסיס שמן או לרפד בנייר אפייה. לשפוך את הבלילה לתבנית הנבחרת ולאפות במשך 20-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות.

אני מחלקת את המתכון ל-12 מנות, כאשר המאקרו של כל מנה הוא: 2 גרם שומן, 9.1 גרם פחמימות, 5.8 גרם חלבון.

אינגליש קייק חלבון

כפי שיכולתם לקרוא, אבקת החלבון האהובה עליי בימים אלה היא של MyProtein

יש לחברה הזו מגוון טעמים נרחב, האבקה מתערבבת מצויין בשייקים, עובדת מעולה לאפייה ומעל הכל, היא נמכרת במחיר שפוי! אצלנו בבית משתמשים באבקת חלבון כמעט אחרי כל אימון, כלומר שתי מנות ביום במינימום, מה שיכול להצטבר לסכומי כסף גדולים מאוד. כן, אם תשתמשו ותזמינו דרך הקישור המצורף לאתר MyProtein, אני אקבל קצת הנחה בקנייה הבאה שלי, אבל כך גם אתם תוכלו לקבל הנחה יפה ואני אוכל להמשיך לעשות ניסויי מתכונים עם אבקות חלבון :-) קישור השוואתי שנחמד לראות: https://labdoor.com/rankings/protein

* אם קראתם את כל זה וחסר לכם רקע על מהו מאקרו, או מה המאקרו שלכם בשביל להגיע אל המטרה שלכם. תוכלו להצטרף לקבוצה או ליצור איתי קשר דרך עמוד צור קשר או כאן ואוכל לעזור לכם בדרך אל היעד הבא שלכם.

Recent Posts

See All
bottom of page